Myslíte si, že pohovor na administratívnu pracovníčku nemôže byť nič zložité? Že je to pracovné miesto, ktoré nikto neberie vážne? Prečítajte si skúsenosť Lenky, ktorá hľadala prácu v administratíve a prešla pohovorom v banke.
Akú pracovnú pozíciu si hľadala?
Chcela som robiť administratívu, na polovičný úväzok popri skole. Hľadala som brigádu, kde by som mohla využiť skúsenosti s excelom, wordom, komunikáciou v angličtine. Chcela som skôr kancelársku prácu, žiadnu recepčnú. V Prahe je toho dosť, ale na druhej strane je tu aj veľa záujemcov.
Ako si postupovala pri hľadaní práce?
Klasicky cez webové stránky ponúkajúce brigády, ale veľmi sa mi osvedčilo kontaktovať priamo zamestnávateľa. Prezrela som si web konkrétnej firmy a ak tam ponúkali prácu, poslala som im životopis. A nakoniec, pozerala som aj ponuku personálnych agentúr.
Aká bola tvoja úspešnosť?
Hneď za týždeň som mala tri pohovory, ale jednoznačne najzaujímavejší bol pohovor v banke. Išlo o medzinárodnú banku a pozícia bola administratívny pracovník v oddelení pohľadávok.
Na pohovor som sa veľmi nepripravila. Prešla som si len základy z excelu, wordu a našla som si pár informácií o banke. Vsadila som na improvizáciu.
Ako prebiehal pohovor?
Pre mňa bolo prekvapivé, ako seriózne berú v banke pohovory na takéto „brigádnické“ pracovné miesta. Bol to skupinový pohovor, kde nás bolo šesť (s tým, že ešte po nás mali ďalších šesť ľudí). Na začiatku sme mali prezentáciu o pracovnom mieste, po ktorej sa mal každý z nás stručne predstaviť a zodpovedať otázky typu : „Prečo chcem toto pracovné miesto?“, „Aké doterajšie skúsenosti môžem na tomto mieste využiť?“.
Potom nasledovalo druhé kolo, kde sme boli rozdelení do dvoch tímov. Dostali sme zadanie – úlohu, ktorú sme mali ako tím vyriešiť. Potom sme výsledky prezentovali. Bolo očividné, že pri tejto úlohe sledovali, ako dokážeme pracovať v tíme.
Následne sme dostali veľmi zaujímavý test zameraný na pozornosť. Bolo to približne niečo takéto:
Zadanie bolo postupovať riadok za riadkom a zaškrtávať iba dopredu stanovené znaky. Na každý riadok sme mali jednu minútu. Test nebol ťažký, avšak zadanie nám pani len prečítala a ja som ju skoro vôbec nepočula. Takže to pani kvôli mne musela čítať trikrát. Vtedy sa moje šance zdali byť nulové.
To bolo všetko?
No nakoniec ich ešte zaujímalo, čo vieme o ich spoločnosti. Vzhľadom na to, že som si čítala ich webové stránky, bolo mi jasné, že niektorí uchádzači sa celú noc učili ich obsah naspamäť…Ja som si pamätala iba aké druhy úverov ponúkajú J
A ako si dopadla?
Na moje prekvapenie mi zavolali, že by boli radi, ak by som u nich pracovala. Prekvapená som bola hlavne preto, že po pohovore mi pripadalo, že ostatní boli strašne pripravení a úplne sa tam predali. Po pohovore som si fakt nedávala šancu. Neviem, prečo sa nakoniec rozhodli pre mňa, ale napadá ma, že nie vždy sa oplatí snažiť sa zaujať za každú cenu. Niektorí ľudia sa tam snažili až tak, že veľakrát povedali hlúposť. Pripadalo mi to ako na skúške, keď nič neviete ale snažíte sa povedať hocičo, aby ste to zachránili.
Čo by si urobila inak, keby si išla na pohovor znovu?
Určite by som sa viac pripravila na seba-prezentáciu. Zrozumiteľne a stručne povedať, kto som a prečo chcem túto prácu.
Čo je dôležité
Na čo sa pripraviť na pohovor v banke na pozíciu administratíva?
- Stručná seba – prezentácia
- Úloha zameraná na spoluprácu v tíme
- Test pozornosti alebo test konkrétnych vedomostí ( práca s pc napr.)
- Otázky na vedomosti ohľadom spoločnosti